Vältä kaloriansat suunnittelemalla - Ruokapäiväkirja

Vältä kaloriansat suunnittelemalla

Treenaat ja syöt terveellisesti, mutta vaaka on jämähtänyt samaan lukuun. Kuulostaako tutulta? Syypää saattaa olla viikonloppu. Kun suunnittelet huolellisesti, riski langeta vapaapäivien houkutuksiin on pienempi.sa.

Image

Susan B. Racette opettaa Washingtonin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa ja on tutkimuksissaan saanut selville, että ihmiset nauttivat eniten kaloreja viikonloppuisin. Hän seurasi tutkijakollegoidensa kanssa 48 aikuista koehenkilöä, joista yksi ryhmä karsi kalorien saantia, yksi ryhmä harrasti enemmän liikuntaa ja verrokkiryhmä ei muuttanut tottumuksiaan.

Kalorien saanti huipussaan lauantaisin

Koehenkilöt pitivät tutkimusjaksolla ruokapäiväkirjaa, käyttivät askelmittaria ja kävivät säännöllisesti punnittavana. Näin tutkijat löysivät syitä sille, miksi laihdutusta yrittävät ihmiset eivät laihdu. Kävi ilmi, että jopa 36 % viikon kalorimäärästä tuli lauantaina nautitusta rasvasta.

Voit kuitenkin välttää kaloriansan suunnittelemalla. Suunnitelman avulla pystyt torjumaan nakkikioskin, lasten urheilutapahtuman puffetin, shoppailun välikahvien ja rantapäivän eväiden houkutukset. Tutkijat suosittelevat nimittäin pitämään terveellisiä välipaloja mukana aina liikkeellä ollessa.

>>Tässä on viisi terveellistä eväspakettia.



Tiedätkö, mitä syöt?

Koehenkilöt eivät aina itsekään tienneet, että heidän kalorisaantinsa kasvoi valtavasti viikonloppuna. Jos haluaa laihtua tai pitää painon kurissa, on tärkeää olla selvillä siitä, mitä syö. Silloin on helpompi pysyä sopivan kalorimäärän tiellä.

>> Selvitä oma kalorisaantisi KUNTO PLUSSAN Ruokapäiväkirjalla.



Av Elisa Nadire Caeli • Dato: 31.05.2016

MIKÄ RUOKAPÄIVÄKIRJA ON?

Ruokapäiväkirja on henkilökohtainen painonhallintavälineesi. Sinä asetat itsellesi painotavoitteen, ja Ruokapäiväkirja auttaa sinua pitämään kirjaa päivittäisestä energiansaannistasi. Sinä kirjaat Ruokapäiväkirjaan, mitä olet syönyt, ja ohjelma vertaa energiansaantiasi painotavoitteesi mukaiseen energiantarpeeseesi ja seuraa onko painokehityksesi tavoitteen mukainen. Sinä kirjaat vain syömisesi!

AINA AJAN TASALLA!

Ruokapäiväkirja päivittää energiatasetta sitä mukaa kun kirjaat, mitä olet syönyt. Kerrot vain ohjelmalle, mitä olet syönyt, ja se laskee kilokalorit puolestasi.